Statut Towarzystwa Muzycznego im. Konstantego Gorskiego

Autor:
admin
Data publikacji:
29 października, 2023

Rozdział I

Nazwa, siedziba, teren działalności, charakter prawny

§ 1

  1. Stowarzyszenie, zwane w dalszej części Statutu „Towarzystwem”, nosi nazwę: Towarzystwo Muzyczne im. Konstantego Gorskiego.
  2. (uchylony).

§ 2

  1. Siedzibą Towarzystwa jest miasto stołeczne Warszawa.
  2. Towarzystwo prowadzi działalność na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  3. Terenem działania Towarzystwa mogą być również inne państwa.

§ 3

  1. Towarzystwo może współpracować z krajowymi, zagranicznymi i międzynarodowymi organizacjami pozarządowymi i innymi instytucjami.
  2. Towarzystwo może być członkiem krajowych i międzynarodowych organizacji o podobnym celu działania.

§ 4

  1. Towarzystwo posiada osobowość prawną i działa na podstawie niniejszego Statutu, zgodnie z przepisami prawa obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 roku. Prawo o stowarzyszeniach (Dz.U.1989 Nr 20 poz. 104 ze zm.) oraz ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2003 Nr 96 poz. 873 ze zm.).
  2. Działalność Towarzystwa opiera się na nieodpłatnej pracy jego członków.
  3. Towarzystwo może prowadzić odpłatną działalność pożytku publicznego.
  4. Czas trwania Towarzystwa nie jest ograniczony.
  5. Towarzystwo może używać własnych pieczęci, odznak i sztandaru.


Rozdział II

Cele i sposoby ich realizacji

§ 5

Główne cele Towarzystwa to:

  1. upowszechnianie wiedzy o życiu i twórczości Konstantego Gorskiego;
  2. prowadzenie działalności edukacyjnej i kulturalnej;
  3. inspirowanie, organizowanie i wspomaganie działań na rzecz polskiej kultury materialnej i niematerialnej, również poza granicami kraju;
  4. działanie na rzecz polskiego dziedzictwa kulturowego poza granicami kraju.

§ 6

Cele określone w § 5 Towarzystwo realizuje poprzez:

  1. prowadzenie poszukiwań utworów oraz wszelkich pamiątek związanych z Konstantym Gorskim, ich kompletowanie, katalogowanie i opiekę nad pozyskanymi zbiorami;
  2. prowadzenie, inspirowanie i wspieranie badań oraz opracowań dotyczących życia i twórczości Konstantego Gorskiego oraz polskich artystów, tworzących poza dzisiejszymi granicami Polski;
  3. inspirowanie i organizowanie wydarzeń związanych ze spuścizną Konstantego Gorskiego w szkołach wszystkich stopni, w tym także za granicą;
  4. wspieranie działań wydawniczych, publikacji dokumentalnych i muzycznych oraz prowadzenie własnej działalności dokumentalnej, naukowej i publicystycznej;
  5. organizację festiwali, koncertów, wystaw, konkursów i innych wydarzeń kulturalnych, w tym kursów mistrzowskich;
  6. organizowanie zjazdów, sympozjów i konferencji naukowych;
  7. popularyzację polskiej kultury, w szczególności tworzonej poza dzisiejszymi granicami Polski;
  8. organizowanie kursów kultury i języka polskiego;
  9. inicjowanie i organizowanie międzynarodowej współpracy i wymiany w dziedzinie kultury, zwłaszcza poprzez kontakty z instytucjami kulturalnymi i oświatowymi za granicą, w tym także skupiającymi Polonię i Polaków z zagranicy;
  10. organizację i realizację nagrań fonograficznych, wideofonicznych lub utrwalanych w innych technologiach;
  11. współpracę ze sponsorami, darczyńcami i innymi podmiotami, które mogą udzielić Towarzystwu wsparcia w realizacji celów statutowych;
  12. upowszechnianie w mediach (prasa, radio, telewizja, internet) lub innych środkach przekazu informacji o przedsięwzięciach i wydarzeniach związanych z działalnością Towarzystwa.


Rozdział III

Członkowie, ich prawa i obowiązki

§ 7

Członkowie Towarzystwa dzielą się na:

  1. członków założycieli;
  2. członków zwyczajnych;
  3. członków honorowych;
  4. członków wspierających.

§ 8

  1. Członkiem założycielem Towarzystwa jest osoba określona w art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 roku. Prawo o stowarzyszeniach (Dz.U.1989 Nr 20 poz. 104 ze zm.).
  2. Członek założyciel jest jednocześnie członkiem zwyczajnym.
  3. Członek założyciel może zostać zwolniony przez Zarząd z opłacania składek członkowskich.

§ 9

  1. Członkiem zwyczajnym Towarzystwa może zostać osoba pełnoletnia, korzystająca z pełni praw publicznych, deklarująca gotowość współdziałania w realizacji celów Towarzystwa, będąca obywatelem Rzeczypospolitej Polskiej, a także cudzoziemiec lub osoba małoletnia, spełniające wymogi w tym zakresie, przewidziane przez polskie prawo.
  2. Przyjmowanie nowych członków zwyczajnych stanowi kompetencje Zarządu i odbywa się na podstawie pisemnej deklaracji członkowskiej, popartej przez przynajmniej jednego członka zwyczajnego.
  3. Zarząd Towarzystwa może odmówić przyjęcia danej osoby na członka Towarzystwa m.in. w przypadku działalności kandydata na szkodę Towarzystwa.
  4. Przyjęcia nowych członków Towarzystwa są zawieszone na sześć miesięcy przed terminem Walnego Zebrania Członków dokonującego wyboru władz lub ich odwołania.

§ 10

  1. Członkiem honorowym Towarzystwa może zostać osoba szczególnie zasłużona dla kultury, Towarzystwa lub dla urzeczywistnienia celów statutowych Towarzystwa.
  2. Godność członka honorowego nadawana jest na podstawie uchwały Walnego Zebrania Członków, na wniosek Zarządu Towarzystwa.
  3. Godność członka honorowego może zostać nadana również członkowi zwyczajnemu. Nie traci on wówczas uprawnień, o których mowa w § 15.
  4. Członkowie honorowi, którzy nie byli członkami zwyczajnymi przed nadaniem przez Walne Zebranie Członków godności członka honorowego, korzystają z wszelkich praw członków zwyczajnych, z wyjątkiem czynnego i biernego prawa wyborczego do władz Towarzystwa.
  5. Członek honorowy zwolniony jest z opłacania składek członkowskich i korzysta bezpłatnie z wszystkich imprez organizowanych przez Towarzystwo.

§ 11

  1. Członkiem wspierającym może zostać osoba prawna lub fizyczna.
  2. Członków wspierających przyjmuje Zarząd Towarzystwa.
  3. Członkowi wspierającemu nie przysługują prawa członka zwyczajnego.
  4. Członek wspierający zwolniony jest z opłacania składek członkowskich.
  5. Udział członka wspierającego w działalności Towarzystwa polega na wspieraniu go finansowo, rzeczowo lub organizacyjnie w sposób uzgodniony z Zarządem Towarzystwa.

§ 12

Członkostwo w Towarzystwie ustaje na skutek:

  1. śmierci lub ogłoszenia upadłości, likwidacji albo utraty osobowości prawnej przez członka wspierającego;
  2. dobrowolnego wystąpienia z Towarzystwa, zgłoszonego na piśmie do Zarządu. Wystąpienie członka Towarzystwa może nastąpić w każdym czasie. Członkostwo ustaje w ostatnim dniu miesiąca, w którym członek Towarzystwa złożył pisemne oświadczenie o wystąpieniu;
  3. skreślenia z listy członków Towarzystwa na podstawie uchwały Zarządu w przypadku:
    1. naruszenia postanowień Statutu, obowiązujących uchwał władz lub regulaminów Towarzystwa,
    1. działania na szkodę Towarzystwa,
    1. nieusprawiedliwionego zalegania ponad 12 miesięcy – mimo pisemnego upomnienia – z opłacaniem składek i innych świadczeń członkowskich,
    1. skazania prawomocnym wyrokiem Sądu na karę dodatkową utraty praw publicznych, bądź za czyn popełniony z niskich pobudek.

§ 13

Pozbawienie godności członka lub prezesa honorowego może nastąpić na podstawie uchwały Walnego Zebrania Członków na wniosek Zarządu.

§ 14

  1. Osobie skreślonej z listy członków przysługuje prawo wniesienia, w terminie 14 dni od daty doręczenia stosownej uchwały Zarządu, odwołania do Walnego Zebrania Członków, którego uchwała w tym przedmiocie jest ostateczna.
  2. Uchwała Zarządu o skreśleniu członka z powodu zalegania z opłatą składek może być uchylona przez Zarząd po opłaceniu zaległości.

§ 15

Członek Towarzystwa uprawniony jest do:

  1. korzystania z biernego i czynnego prawa wyborczego, z zastrzeżeniem § 10 ust. 3 oraz § 11 ust. 3;
  2. uczestnictwa w pracach prowadzonych przez Towarzystwo;
  3. wyrażania opinii i zgłaszania wniosków dotyczących działalności Towarzystwa.

§ 16

Członek Towarzystwa zobowiązany jest:

  1. swoją postawą i działaniami dbać o dobre imię Towarzystwa;
  2. brać czynny udział w realizacji celów statutowych i zadań Towarzystwa;
  3. przestrzegać postanowień Statutu, regulaminów, uchwał i zarządzeń władz Towarzystwa;
  4. terminowo opłacać składki członkowskie oraz inne świadczenia organizacyjne uchwalone przez Zarząd lub Walne Zebranie Członków, z zastrzeżeniem § 8 ust. 3, § 10 ust. 5 i § 11 ust. 4;
  5. informować Zarząd Towarzystwa o adresie do doręczeń, numerze telefonu oraz adresie poczty elektronicznej, jak również o zmianach tych danych.

ROZDZIAŁ IV

Władze Towarzystwa

§ 17

Władzami Towarzystwa są:

  1. Walne Zebranie Członków;
  2. Zarząd;
  3. Komisja Rewizyjna.

§ 18

  1. Zarząd i Komisja Rewizyjna wybierane są przez Walne Zebranie Członków, chyba że Statut stanowi inaczej.
  2. Prezesa Towarzystwa wybiera Walne Zebranie Członków w oddzielnym głosowaniu.
  3. Kadencja wszystkich wybieralnych władz Towarzystwa trwa 5 lat, a ich wybór odbywa się w głosowaniu jawnym lub tajnym w zależności od uchwały Walnego Zebrania Członków w tym przedmiocie.
  4. Kadencje wybieralnych władz Towarzystwa kończą się z dniem udzielenia przez Walne Zebranie Członków absolutorium ustępującemu Zarządowi.
  5. Skrócenie kadencji Zarządu oznacza jednoczesne skrócenie kadencji Komisji Rewizyjnej.


Walne Zebranie Członków

§ 19

  1. Walne Zebranie Członków jest najwyższą władzą Towarzystwa.
  2. Walne Zebranie Członków może być zwyczajne lub nadzwyczajne.
  3. W pracach Walnego Zebrania Członków mogą uczestniczyć członkowie zwyczajni z głosem stanowiącym oraz członkowie honorowi i wspierający z głosem doradczym.

§ 20

  1. Zwyczajne Walne Zebranie Członków zwołuje Zarząd co 5 lat;
  2. Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków zwołuje Zarząd:
    1. z własnej inicjatywy;
    1. na wniosek Komisji Rewizyjnej;
    1. na wniosek co najmniej 1/3 ogólnej liczby członków Towarzystwa.
  3. Wniosek o zwołanie nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków powinien być zgłoszony Zarządowi na piśmie i zawierać uzasadnienie oraz proponowany porządek obrad.
  4. Zarząd obowiązany jest zwołać niezwłocznie nadzwyczajne Walne Zebranie Członków, wyznaczając termin nie później niż w ciągu 30 dni od daty otrzymania wniosku, jeśli spełnia on warunki określone w ust. 1 i 2.
  5. Walne Zebranie Członków obraduje wyłącznie nad sprawami, dla których zostało zwołane, przy czym w porządku obrad winno znaleźć się sprawozdanie Zarządu z działalności Towarzystwa za okres od ostatniego do bieżącego Walnego Zebrania Członków.
  6. Zmiana porządku obrad Walnego Zebrania Członków może nastąpić tylko za zgodą wszystkich obecnych na Walnym Zebraniu Członków, chyba że Statut stanowi inaczej.
  7. Walne Zebranie Członków, zarówno zwyczajne, jak i nadzwyczajne, może odbywać się w formie stacjonarnej lub zdalnej, chyba że Statut stanowi inaczej.

§ 21

  1. Zawiadomienie o Walnym Zebraniu Członków z podaniem porządku obrad, miejsca lub sposobu łączenia zdalnego oraz terminu powinno być rozesłane do wszystkich członków pocztą elektroniczną na adresy wskazane w deklaracjach członkowskich lub zgłoszone zgodnie z § 16 ust. 5.
  2. Zawiadomienie, o którym mowa w ust. 1, może być opublikowane na stronie internetowej Towarzystwa.

§ 22

  1. Uchwały Walnego Zebrania Członków, poza wyjątkami przewidzianymi w niniejszym Statucie, zapadają zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania, co stanowi quorum.
  2. Jeśli w ciągu 30 minut od godziny rozpoczęcia Walnego Zebrania Członków podanej w zawiadomieniu brak jest quorum wówczas, jeżeli Statut nie stanowi inaczej, Walne Zebranie Członków może podejmować uchwały zwykłą większością głosów bez względu na liczbę obecnych.
  3. Uchwały Walnego Zebrania Członków, poza wyjątkami przewidzianymi w niniejszym Statucie, zapadają w głosowaniu jawnym, chyba że Walne Zebranie Członków zwykłą większością głosów postanowi przeprowadzić głosowanie tajne.
  4. Głosowanie tajne nie jest możliwe, gdy Walne Zebranie Członków odbywa się w formie zdalnej.

§ 23

Do kompetencji Walnego Zebrania Członków należą sprawy niezastrzeżone postanowieniami Statutu dla pozostałych władz Towarzystwa, w szczególności:

  1. uchwalanie programu i podstawowych zasad działania Towarzystwa;
  2. uchwalanie Statutu i jego zmian;
  3. podejmowanie uchwał w sprawach przedstawionych przez Zarząd Towarzystwa, Komisję Rewizyjną lub poszczególnych członków Towarzystwa, zgłoszonych na piśmie do Zarządu przynajmniej na 21 dni przed terminem Walnego Zebrania Członków;
  4. powoływanie i odwołanie Zarządu Towarzystwa i Komisji Rewizyjnej;
  5. rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu;
  6. udzielanie, na wniosek Komisji Rewizyjnej, absolutorium ustępującemu Zarządowi;
  7. przyznawanie, na wniosek Zarządu lub 1/3 ogólnej liczby członków Towarzystwa, tytułu Honorowego Prezesa osobom, które piastowały to stanowisko przez więcej niż jedną kadencję i szczególnie zasłużyły się dla urzeczywistnienia celów statutowych Towarzystwa;
  8. nadawanie i pozbawianie godności członka lub prezesa honorowego;
  9. podejmowanie uchwał o przystąpieniu Towarzystwa do organizacji krajowych i zagranicznych;
  10. podjęcie uchwały o rozwiązaniu Towarzystwa i przeznaczeniu jego majątku.

Zarząd Towarzystwa

§ 24

  1. Zarząd jest władzą wykonawczą Towarzystwa.
  2. Zarząd reprezentuje Towarzystwo na zewnątrz.

§ 25

  1. W skład Zarządu wchodzi od 3 do 5 osób: prezes, wiceprezes, sekretarz i ewentualnie skarbnik oraz członek Zarządu.
  2. Liczbę członków Zarządu w danej kadencji ustala każdorazowo Walne Zebranie Członków.
  3. Prezesa Towarzystwa wybiera Walne Zebranie Członków.
  4. Przy ustalonej większej liczbie członków Zarządu, wyboru dokonuje Walne Zebranie Członków, przy czym wybrani członkowie Zarządu spośród siebie wybierają wiceprezesa, sekretarza, skarbnika i członka Zarządu.
  5. Kandydaci do Zarządu Towarzystwa winni każdorazowo wyrazić zgodę na kandydowanie. Dotyczy to także członków wskazywanych przez prezesa.
  6. Prezes lub członkowie Zarządu mogą być w każdym czasie odwołani przez Walne Zebranie Członków.
  7. Mandat prezesa lub członka Zarządu wygasa z chwilą odwołania, złożenia rezygnacji albo śmierci.
  8. W miejsce prezesa lub członka Zarządu, którego mandat wygasł, Zarząd dokooptowuje na okres do końca trwającej kadencji nowego członka Zarządu spośród członków Towarzystwa, jednakże liczba dokooptowanych członków w tym trybie nie może przekroczyć połowy składu Zarządu.

§ 26

  1. Posiedzenia Zarządu zwołuje prezes lub wiceprezes.
  2. Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, jednak nie rzadziej niż raz na pół roku.
  3. W posiedzeniach Zarządu mogą brać udział osoby niebędące jego członkami, jeśli zostały zaproszone przez Zarząd lub zgłoszone w trybie § 33 ust. 5.
  4. Posiedzenie może odbywać się w formie stacjonarnej lub zdalnej.

§ 27

  1. Zawiadomienie o posiedzeniu Zarządu powinno być rozesłane do wszystkich członków Zarządu pocztą elektroniczną na adresy wskazane w deklaracjach członkowskich lub zgłoszone zgodnie z § 16 ust. 5, nie później niż 7 dni przed terminem posiedzenia, a w przypadkach niecierpiących zwłoki członków Zarządu należy poinformować telefonicznie.
  2. W zawiadomieniu o posiedzeniu Zarządu należy podać miejsce lub sposób łączenia zdalnego, termin posiedzenia oraz inne niezbędne informacje.

§ 28

  1. Zarząd podejmuje uchwały zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym, w obecności co najmniej połowy członków Zarządu.
  2. W przypadku równej liczby głosów, rozstrzyga głos prezesa lub, w razie jego nieobecności, wiceprezesa.

§ 29

Do kompetencji Zarządu Towarzystwa należy:

  1. kierowanie działalnością Towarzystwa zgodnie z postanowieniami Statutu, wytycznymi i uchwałami Walnego Zebrania Członków;
  2. reprezentowanie Towarzystwa na zewnątrz;
  3. zwoływanie zwyczajnych i nadzwyczajnych Walnych Zebrań Członków i uchwalanie projektowanego porządku obrad, zgłaszanie wniosków na Walne Zebranie Członków;
  4. występowanie z wnioskami do Walnego Zebrania Członków o nadanie lub pozbawienie godności członka lub prezesa honorowego;
  5. wykonywanie uchwał Walnego Zebrania Członków;
  6. uchwalanie regulaminów konkursów oraz innych regulaminów wewnętrznych;
  7. przyjmowanie nowych członków zwyczajnych i wspierających oraz skreślanie ich z listy członków Towarzystwa;
  8. ustalanie wysokości składek członkowskich i zwalnianie z ich opłacania niektórych grup członkowskich;
  9. przygotowywanie sprawozdań finansowych oraz sprawozdań z działalności Towarzystwa,
  10. przyznawanie odznak i wyróżnień osobom fizycznym i prawnym, w tym także członkom Towarzystwa, które przyczyniły się do rozwoju Towarzystwa,
  11. podejmowania uchwał we wszystkich sprawach niezastrzeżonych do kompetencji Walnego Zebrania Członków.

Komisja Rewizyjna

§ 30

  1. Komisja Rewizyjna jest organem kontroli Towarzystwa.
  2. Komisja Rewizyjna składa się z trzech osób wybranych przez Walne Zebranie Członków.
  3. Kandydaci do Komisji Rewizyjnej winni każdorazowo wyrazić zgodę na kandydowanie.
  4. Na pierwszym posiedzeniu Komisja Rewizyjna wybiera ze swego grona przewodniczącego oraz jego zastępcę.
  5. Komisja Rewizyjna może być w każdym czasie odwołana przez Walne Zebranie Członków.
  6. Mandat członka Komisji Rewizyjnej wygasa z chwilą odwołania, złożenia rezygnacji albo śmierci.
  7. W miejsce członka Komisji Rewizyjnej, którego mandat wygasł, Komisja Rewizyjna dokooptowuje na okres do końca trwającej kadencji nowego członka Komisji Rewizyjnej spośród członków zwyczajnych Towarzystwa, jednakże liczba dokooptowanych członków w tym trybie nie może przekroczyć połowy składu Komisji Rewizyjnej;
  8. Komisja Rewizyjna jest uprawniona do badania wszystkich dokumentów i zbiorów danych Towarzystwa;
  9. Komisja Rewizyjna jest uprawniona do żądania od członków i władz Towarzystwa pisemnych lub ustnych wyjaśnień dotyczących organizacji, działalności i dokumentów Towarzystwa.

§ 31

  1. Posiedzenia Komisji Rewizyjnej stosownie do potrzeb zwołuje przewodniczący Komisji Rewizyjnej lub jego zastępca.
  2. Zawiadomienie o posiedzeniu Komisji Rewizyjnej powinno być rozesłane do wszystkich członków Komisji Rewizyjnej pocztą elektroniczną na adresy wskazane w deklaracjach członkowskich lub zgłoszone zgodnie z § 16 ust. 5, nie później niż 7 dni przed terminem posiedzenia, a w przypadkach niecierpiących zwłoki członków Komisji Rewizyjnej należy poinformować telefonicznie.
  3. W zawiadomieniach o posiedzeniu Komisji Rewizyjnej należy podać termin, miejsce, proponowany porządek obrad, projekty uchwał oraz inne niezbędne informacje i materiały.

§ 32

  1. Komisja Rewizyjna podejmuje uchwały zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym, w obecności co najmniej połowy członków Komisji Rewizyjnej.
  2. W przypadku równej liczby głosów, rozstrzyga głos przewodniczącego lub, w razie jego nieobecności, prowadzącego posiedzenie.

§ 33

Do kompetencji Komisji Rewizyjnej należy:

  1. przeprowadzanie kontroli działalności merytorycznej i finansowej Towarzystwa oraz występowanie z wnioskami pokontrolnymi;
  2. występowanie do Zarządu z wnioskami wynikającymi z ustaleń kontroli i żądanie wyjaśnień;
  3. określenie terminu i sposobu usunięcia stwierdzonych w toku kontroli nieprawidłowości;
  4. występowanie z wnioskiem o zwołanie posiedzenia Zarządu w celu omówienia ustaleń i zaleceń pokontrolnych oraz innych spraw wskazanych przez Komisję Rewizyjną, przy czym posiedzenie Zarządu w tym trybie powinno zostać zwołane najpóźniej w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku przez Komisję Rewizyjną;
  5. na wniosek przewodniczącego Komisji Rewizyjnej udział przedstawiciela Komisji Rewizyjnej z głosem doradczym, w posiedzeniu Zarządu;
  6. składanie wniosków o zwołanie nadzwyczajnego Walnego Zebrania Członków;
  7. składanie na Walnym Zebraniu Członków wniosków w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi;
  8. składanie Walnemu Zebraniu Członków sprawozdań z działalności Komisji Rewizyjnej;
  9. wykonywanie uprawnień określonych pozostałymi postanowieniami Statutu.

ROZDZIAŁ V

Majątek i reprezentacja Towarzystwa

§ 34

  1. Majątek Towarzystwa mogą stanowić nieruchomości, ruchomości, fundusze i prawa.
  2. Majątek Towarzystwa służy wyłącznie do realizacji celów statutowych Towarzystwa.
  3. Majątek Towarzystwa powstaje ze źródeł:
    1. składek i innych opłat członkowskich;
    1. dotacji, subwencji, darowizn, spadków i zapisów;
    1. dochodów z majątku Towarzystwa;
    1. odpłatnej działalności pożytku publicznego;
    1. ofiarności publicznej;
    1. świadczeń członków wspierających.
  4. Środki pieniężne, niezależnie od źródeł pochodzenia, muszą być przechowywane na rachunku bankowym Towarzystwa, z wyłączeniem ustalonej przez Zarząd rezerwy kasowej, a wpłaty gotówkowe winny być niezwłocznie przekazywane na rachunek bankowy.
  5. Składki członkowskie za dany rok kalendarzowy powinny być wpłacone do końca roku kalendarzowego, przy czym nowo przyjęci członkowie Towarzystwa obowiązani są do wpłaty składki za pierwszy rok członkostwa w terminie 14 dni od dnia uchwały o przyjęciu w poczet członków.
  6. Towarzystwo może przyjąć spadek wyłącznie z dobrodziejstwem inwentarza.

§ 35

  1. Do składania oświadczeń woli w zakresie praw i obowiązków majątkowych, w tym zaciągania zobowiązań finansowych w imieniu Towarzystwa, uprawnieni są:
    1. prezes Towarzystwa działający samodzielnie

lub

  • dwaj członkowie Zarządu, w tym wiceprezes, działający łącznie.
  • Korespondencję Towarzystwa podpisuje prezes, wiceprezes lub osoba upoważniona przez prezesa Towarzystwa.

ROZDZIAŁ VI

Zmiany Statutu i rozwiązanie Towarzystwa

§ 35

  1. Statut niniejszy może być zmieniony lub zastąpiony nowym wyłącznie przez Walne Zebranie Członków na podstawie uchwały, podjętej większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania.
  2. Jeśli porządek obrad Walnego Zebrania Członków przewiduje dokonanie zmian w Statucie to do zawiadomienia o Walnym Zebraniu Członków powinien zostać dołączony tekst proponowanych zmian.
  3. Zmiany, o których mowa w ust. 1 mogą być uchwalane tylko w trybie § 20 ust. 5.
  4. Przy uchwalaniu zmian, o których mowa w ust. 1 nie stosuje się przepisów § 20 ust. 6 i § 22 ust. 2.

§ 36

  1. Towarzystwo może być rozwiązane na podstawie uchwały Walnego Zebrania Członków, podjętej większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy członków uprawnionych do głosowania.
  2. Uchwała, o której mowa w ust. 1 może być podjęta tylko w trybie § 20 ust. 5.
  3. Przy podejmowaniu uchwały, o której mowa w ust. 1 nie stosuje się przepisów § 20 ust. 6 i § 22 ust. 2.
  4. W razie podjęcia uchwały o rozwiązaniu Towarzystwa, Walne Zebranie Członków przyjmuje uchwałę o powołaniu Komisji Likwidacyjnej, w której skład wchodzi dotychczasowy Zarząd Towarzystwa.
  5. Walne Zebranie Członków może powołać Komisję Likwidacyjną, składającą się z innych członków zwyczajnych Towarzystwa. Wówczas liczba członków Komisji Likwidacyjnej winna być równa liczbie członków Zarządu.
  6. Uchwała o rozwiązaniu Towarzystwa winna określić sposób reprezentacji Towarzystwa w okresie likwidacji i inne ważne dla likwidacji sprawy.
  7. Pozostały po likwidacji majątek Towarzystwa winien być przekazany lub zbyty w sposób wnioskowany przez Komisję Likwidacyjną i zatwierdzony przez Walne Zebranie Członków.

ROZDZIAŁ VII

Postanowienia końcowe

§  37

Posiedzenia każdego organu Towarzystwa winny być protokołowane.

§ 38

W sprawach nieuregulowanych niniejszym Statutem stosuje się przepisy ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 roku. Prawo o stowarzyszeniach (Dz.U.1989 Nr 20 poz. 104 ze zm.) oraz ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. 2003 Nr 96 poz. 873 ze zm.).

Tekst jednolity:

Statut przyjęty w dniu 3 marca 2023 r., zmieniony w dniu 22 maja 2023 r.

All Rights Reserved
e-mail: TMKG.zarzad@gmail.com
tel. 
+48 575 513 166
 +48 22 612 92 77
crossmenuchevron-down linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram